Business verhalen voor 
Telenet Business******

Klantverhalen, tips en artikels voor ondernemers, diepgaande expertinterviews, whitepapers over digitale oplossingen en veel meer. Telenet Business investeert sterk in contentmarketing om nieuwe en bestaande klanten te informeren en te bereiken. De telecompartner klopt sinds 2012 bij me aan voor kwalitatieve content gericht op bedrijven en zelfstandigen.

Als business journalist help ik Telenet Business continu aan unieke, lead-generating content.
Het contentplatform van Telenet Business moet immers continu gevoed worden met nieuwe, inspirerende, lead-generating content om haar positie op de concurrentiële markt te verstevigen. En daarvoor schakelden ze een business journalist in.


Met de content van Hans wordt de Telenet Ondernemen-nieuwsbrief naar zelfstandigen en kleine ondernemers steeds beter gelezen. Stipt op tijd krijgen we onze teksten aangeleverd.

Telenet Business Team



Lees verhalen die ik schreef voor de contentplatformen van Telenet Business

→   INTERVIEW Johan Thijs, CEO van KBC, zoekt menselijke in het anders werken 

→   KLANTVERHAAL De Digitale Route van Foodmaker

→   KLANTVERHAAL Carglass travaille autrement

→   KLANTVERHAAL Olympisch kampioene Heidi Rakels groeit van 0 naar 100 miljoen

→   KLANTVERHAAL Seafar bestuurt schepen met IoT-simkaart


DE UITDAGING waarmee Telenet Business sinds 2013 bij mij aanklopt?

Telenet Business wil via content een warm contact leggen met zijn doelpubliek van bedrijven en zelfstandigen. Van daaruit wil het telecombedrijf hen helpen bij het uitbouwen van een succesvolle toekomst. Bijkomend communiceert het graag helder over vaak complexe producten. Via verhalen, nieuwsbrieven en blogs wil Telenet Business bedrijven inspireren en informeren zonder zichzelf op de eerste plaats te zetten. De uitdaging is om dit op een consistente, kwaliteitsvolle manier te doen, volgens de opgestelde contentkalender en in overleg met verschillende betrokkenen.


Content die ondernemers in de kijker zet

Uniek voor dit bedrijf is de focus die Telenet Business legt in de content die het verdeelt. Heel bewust kiest het bedrijf ervoor om aan de zijlijn te staan in de meeste verhalen, nieuwsbrieven, whitepapers en interviews. Telenet Business ziet het als zijn missie om ondernemingen te ondersteunen en te inspireren. Daarbij kiest het resoluut de kant van zijn klanten.

Als business journalist creëer content met een knipoog naar ondernemers. © Foto Telenet Business

Als business journalist creëer content met een knipoog naar ondernemers. © Foto Telenet Business

HET RESULTAAT?

Ik zet mijn journalistieke ervaring in om een continue stroom van kwalitatieve artikels te creëren. De doelgroep staat hierin steeds centraal. Met een warme en positieve journalistieke toon, zonder vakjargon, schrijf ik artikels met het kwaliteitsniveau van Trends als richtlijn.

Niet Telenet Business staat centraal in de content. Wel de ondernemingen.

Dankzij deze content scoort Telenet Business sterker online, op sociale media en bij haar eigen klanten. Ondernemers hebben baat bij de adviesartikels en nemen contact op met Telenet voor betere en meer passende telecomformules. De journalistieke contentmachine maakt dat Telenet Business voortdurend als een helpende partner bij ondernemers aanwezig is. Natuurlijk scoort het hiermee ook sterk in Google.

De continue stroom van kwalitatieve content maakt de planning van de drukbezette marketingdienst ook realiseerbaar.


Wat schrijf ik voor Telenet Business?


☑ Menselijke en inspirerende klantverhalen
☑ Wekelijkse nieuwsbrieven met laagdrempelige adviezen
☑ Whitepapers
☑ Verhelderende artikels (o.a. voor digitalversnelling.be)
☑ Videoscenario's & interviews
☑ How to-tips & artikels
☑ Interviews met experten en visionairs
☑ Redactionele hulp bij communicatie van het management
☑ Lead-generating content

Ik verwerk interviews met CEO’s en ondernemers tot impactvolle, lead-generating content voor Telenet Business. © Foto website Telenet BusinessIk verwerk interviews met CEO’s en ondernemers tot impactvolle, lead-generating content voor Telenet Business. © Foto website Telenet Business
"We hebben gewonnen en jij dus ook! Mixx Awards 2017 - Best Content Marketing Gold Award." © Foto Telenet Business

"We hebben de Best Content Marketing Gold Award gewonnen!"

Mixx Awards 2017 - Best Content Marketing Gold Award. © Foto Telenet Business

Na een uitgebreid interview briefte ik de videoploeg 
voor deze video. 

© Video Telenet Business

 Vraag ook sterke en unieke content voor je contentplatform aan.  

  →   ​Vraag me naar unieke lead-generating content​