8 redenen waarom een boek schrijven u meer omzet en winst oplevert

Word een veelgevraagd keynote speaker
21 april 2023 in
Hans Hermans

Iedereen die zijn boek uitgeeft wenst dat het goed verkoopt. Toch zit de winst van je boek elders. Een goed boek levert je gegarandeerd meer business op.


Het vorige boek liep goed. Ik heb 3500 exemplaren van mijn boek verkocht in Nederland en Vlaanderen. En toch zit mijn echte winst niet daar.

Auteur via Hans


Deze quote is van een van mijn bekendere klanten. Ik kom net van een meeting waarin we besloten samen een nieuw boek te schrijven.

En wat deze auteur als argumenten aanhaalt om binnenkort zijn vijfde boek uit te geven, komt overeen met waarom andere ondernemers, zelfstandigen en CEO’s me zeggen boeken te schrijven. Pure book power!

Welke power kan jij ontwikkelen met je eigen boek?

Eens ze een boek geschreven hebben, worden ze meer gevraagd als spreker. Het prettige gevolg hiervan? Omdat ze zich versterken in hun rol als expert, kunnen ze voortaan ook hogere tarieven vragen.

Dromen van bestseller in de boekhandel

Auteurs dromen vaak van hun boek in de rekken van Standaard Boekhandel, online heel hoog in de catalogus van Amazon en winst maken met de verkoop aan het grote publiek.

Maar de echte winst van een boek zit niet in deze verkoop. 

Een manager, bedrijfsleider, ondernemer en spreker die zijn of haar boek uitbrengt, ervaart een heel andere soort winst. Dan blijkt het boek plots een megafoon naar de markt en klanten waarop je wil focussen.

Een boek uitbrengen, levert hen via een omweg veel meer op dan wat een verkoop in de online en offline boekhandel hen ooit zou kunnen opbrengen. 

Ervan uitgaande natuurlijk dat we niet allemaal bestsellers met een oplage van boven de 10.000 exemplaren schrijven…

Moet je weten dat de meeste auteurs al heel tevreden zijn wanneer ze een paar honderd boeken verkopen, als scoort theesommelier Kristin Van Eetvelt - van het voorbeeld hieronder - net wel veel beter dankzij haar eigen sterke inzet en investering.

Theesommelier Kristin Van Eetvelt startte haar zaak op met het boek 'Thee bij gerechten'


8x echte winst van je boek

black billiard ball on green textile

Reden 1. Keynote speaker

Je wordt meer gevraagd als keynote speaker. Organisatoren van events maken hun keuze van sprekers vaak op basis van boeken.

Reden 2. Nieuwe projecten

Lezers contacteren je voor een project. En je hebt meteen de zekerheid dat dit project gaat passen, want je klant linkt zijn noden aan de inhoud van het boek. Zo heeft een van mijn eerste auteurs het over zijn boek als “mijn beste marketingtool”.

Reden 3. Mediabekendheid

Je naam en project halen de media. Je wordt als expert aanzien, ook door mensen die je voordien nog niet kenden. Zorg van in het begin dan ook voor een interessante en mediagenieke invalshoek. Probeer niet op alles te focussen, maar pols naar de interesse van de media nog voor je je schrijfwerk start.

Reden 4. Jouw moment

Je creëert een momentum waarop over jou en je activiteit gesproken wordt. Extra zichtbaarheid. Zeker wanneer je de lancering van je boek maximaal op sociale media laat leven.

Reden 5. Hogere prijzen

Je kunt hogere tarieven vragen. Hoe meer boeken je verkoopt, of hoe meer media je hiermee haalt,... hoe hoger je status en hoe meer je kunt vragen voor keynote speaches, workshops en consultingopdrachten.

Reden 6. Thought leader

Je hebt eigen content waaruit je interessante blogs en tweets kunt puren en waarmee je nieuwsbrieven kunt maken die geopend en gedeeld worden.

Zo groei je uit tot een thought leader in je vak.

Reden 7. Leadgeneratie

Je genereert leads door (een deel van) het boek gratis online aan te bieden in ruil voor een mailadres en bedrijfsgegevens.

Reden 8. Nieuwe markt

Je boort een nieuwe markt aan van klanten die je nog niet kenden.


Maar waarom zou je je eigen boek ook zelf moeten schrijven? 

Contacteer een ghostwriter

Was ik je vergeten zeggen dat je niet alleen aan je boek hoeft te werken? 

Weinig ondernemers, managers en CEO's hebben namelijk de tijd om hun eigen boek ook zelf te schrijven.

De oplossing? Ghostwriting.

Zoek je een goede ghostwriter. Dat is iemand die er in slaagt om jouw gedachten en ruwe schetsen op een overzichtelijke manier op papier te zetten. In de voorbije jaren was ik meer dan eens het geheime redactielid aan tafel, de tekstverbeteraar, de interviewer, de eindredacteur.

Op deze site vind je een aantal boeken waaraan ik als ghostwriter, auteur en uitgever heb meegewerkt.

Zo maak ik het ook voor jouw gemakkelijker een eigen boek te schrijven. Eindelijk je droom in een echt boek op papier of e-boek!
Interesse?

Vraag Hans als ghostwriter voor jouw boek.

> CONTACTEER HANS

Deel deze post
NIEUWSTE BLOG
Je dynamische snippet wordt hier weergegeven ... Dit bericht wordt weergegeven omdat je niet zowel een filter als een sjabloon hebt opgegeven om te gebruiken.